duminică, 7 februarie 2016

Multa filosofie, putina actiune. Pilotul automat.



Te-ai observat vreodata in timp ce ai de facut ceva important? Majoritatea nu ne observam, pentru ca, in ciuda titlului de "important", desi ne concentram pe problema, de fapt rulam un pilot automat.
Am de calculat x, y, z, trebuie sa scot rezultatul "ț" la zecimale, am la indemana asta, asta si asta... si-apoi, odata configurat pilotul.... ii dai bataie.

Pardon, tehnic, el iti da bataie tie, dar, de regula, nu te prinzi.

Crezi in eficienta ta, si in capacitatea ta.


Cu siguranta dispui de capacitate. Insa cu eficienta.... ramane de vazut. Vei decide singur. Dupa ce citesti pana la capat.

Fii atent la tine timp de o zi. Incearca sa-ti notezi, pentru ca in caz contrar, exista tendinta de a omite elementele care nu convin.
Si vezi-te.
Asa cum ai vedea un strain, pe care ai sarcina sa-l monitorizezi o zi.

Cat timp pierzi - doar filosofand pe marginea fiecarui task pe care il ai de facut, oricat de banal ar fi?

Nu conteaza daca esti la lucru sau acasa, sau cu prietenii, sau cu sotul \ sotia, iubitul \ iubita. Tiparul e acelasi, te asigur. La finalul zilei, imi vei da dreptate.
Daca-ti vei fi notat cu sinceritate tot ce observi la tine.

Multa filosofie:
- Asta nu e treaba mea, n-ar trebui s-o fac eu. Sunt nedreptatit.
- Asta e prea mult pentru mine. Normal ar fi sa ma ajute cineva. Nimeni nu ma sustine.
- Asta e sabotaj pe fata din partea colegului de la HR, si am sa-i arat eu cine are coaie mai mari, numai sa scap din rahatul asta. Daca tot a venit vorba, oricum e un ratat, ca isi trage mucii dupa el cand o vede pe tarfulita de la financiar, si aia il duce de nas ca pe ultimul retard, ca de fapt si-o trage cu ala de la vanzari, dar mai trage si de pe idiot, ca cine-i mai cumpara ei Chanel nr.5 si carpisoare de la branduri? Ce? O dor fesele sa si le fluture pe la nasul boului? Nu stie el ce sut in cur il asteapta de la tocurile alea ascutite.... Ma intreb daca se fac cursuri speciale pentru mersul pe tocuri interminabile. Oricum tipa are scoala-n ea. Scoala vietii. Uite-asa-i invarte pe toti. Cred ca de la ea mi se trage si asta. Sigur era treaba ei. Dar nu cumva sa-si oboseasca ochisorii aia incarcati cu gene false si 28,7 kg de tus. Cum de nu m-am gandit pana acum? Clar, ea e marul discordiei. Si cand o vezi ce frumos stie sa salute cand trece managerul! Zici ca-i zana-zanelor. Da' ghearele alea.... moaammma, moaaamaaa ce rau zgarie... Oare de unde-si cumpara pixurile alea cu pietre? Na bine ma.... de parca si le cumpara ea... Daca aveam si eu tate, clar nu eram azi incarcat ca sclavul. Dar n-am. Ca m-a facut mama vlajgan. O fi gelos pe mine ticalosul. Pai are si de ce. Am vazut eu cum se uita capreoara la mine. Clar ii curg balele. Doamne, cat am de lucru! Pai si de unde sa stiu eu sa fac situatia asta? Ia sa ma duc eu la pupezele alea de alaturi sa-mi arate, poate stiu ele. Oricum trebuie sa ma descarc cumva. Pai ce? El crede ca toti suntem prosti, numai el e destept? Na, lasa ca ti-l aranjez eu.
Eu nu m-am angajat aici ca sa primesc ordine de la un retard. Sa-i comande la ma-sa.
Eu nu m-am casatorit ca sa spal chilotii barbatului \ car plasele sotiei \ bucataresc toata ziua \ repar prize si dulapuri \ suport toata gasca de betivani \ accept in casa mea clubul pitipoancelor ne...vorbite \  accept tampeniile soacrei \  renunt la tabieturile mele \ etc.... etc.....etc....
Eu nu cred ca primesc cat dau, si prea prost sa fiu sa mai cred in prietenie. Prieteni suntem numai cand are nevoie el de ceva.
Nu este cinstit sa mi se ceara tot mie sa rezolv asta. Aveam si-asa prea multe de facut, si nimeni nu apreciaza cat fac. Sunt neapreciat.
Etc.... etc.......

In loc sa te-apuci de treaba pe care, inevitabil o vei face, mai devreme sau mai tarziu, cu sau fara filosofie, cu sau fara analiza morvovului turtit din padurea adormita - tu, totusi, iti rulezi tiparul, nestingherit, pierzand ore intregi din fix timpul tau, analizand..... imi pare rau.
De fapt, nu analizezi.
Ci iti rulezi tiparul, pe baza caruia functionezi fara sa te deranjezi prea tare, nu cumva sa te trezesti.

Te trezesti ca s-a terminat programul si tu nici n-ai inceput. Dar ai dead-line maine. Sau s-a terminat ziua, si tu inca te certi cu partenerul tau de viata - in gand. Te culci imbufnat, si te miri ca ala se raceste in timp. Pe tine nu te vezi. N-ai cum.
Pilotul ruleaza, nu se auto - analizeaza. Ruleaza pe filmul lui, si nu se schimba decat personajele si decorul. Tiparul e acelasi de fiecare data.
Multa filosofie, putina actiune.

Urmareste-te o zi.
Fii prezent in viata ta o zi.
O singura zi, incearca sa te vezi cat mai mult. Cat mai atent.
Fii prezent in viata ta o zi.
Si-apoi da-ti seama cat timp irosesti dormindu-te.