sâmbătă, 15 iulie 2017

Patru milimetri

Are 4 mm și e-n plus acolo. Nu e malignă. Sunt 4 milimetri de chestie-n plus în capul meu, care, oricum are o grămadă de chestii cumulate-n plus.
Singura diferență între astea și aia - e că pe astea mi le-am dorit eu.
Dar să știi că oricum, totul e o chestie de optică. Lucrurile sunt neutre, toate.
Felul în care te raportezi la ele este esențial.
Eu mă raportez la ea cât pot eu de neutru. Știu că nu-i nici bună, nici rea, știu că așa a înțeles corpul meu să transmită că undeva m-am împotmolit.

Știi, oricât ai vorbi cu tine, uneori trebuie să-ți faci timp să te și asculți. Da, da, să te-asculți. Iar eu am avut o vreme în care am evitat să m-ascult. Am știut că nu-i amuzant ce-i de zis, și-am făcut slalom de cele mai multe ori printre ceea ce știam că-i de pus pe ordinea de zi. Și-am adunat restanțe. Restanțele astea, ca formă de energie, dacă nu-s eliberate inițial așa cum vin, ca energie psihică, se depozitează. O zi, două, nouăzecișinouă. Apoi se transformă. Că energia nu moare niciodată, cel puțin așa zic ăia mai deștepți ca mine, care au titluri academice.

De când suntem concepuți, și până la moarte, chiar și după, noi înșine suntem în sine un proces al transformării.

În tot amalgamul ăsta de transformări organice, fizice, psihice, noi dăm un sens existenței. Un sens unic, așa cum este și ADN-ul nostru. Printr-un cumul de niveluri, oricum interconectate.

Și fiecare lucru care ni se întâmplă, absolut fiecare, de la cel mai mic la cel mai mare - este un fel de raport al întâmplărilor interioare, un fel de oglindă cosmetică, aceea cu efect de lupă, să vezi firul sprâncenei.
Când ți-e rău din-afară - să știi că-i cazul să te uiți în tine, să vezi ce te doare.

Caută emoția, așa cum îmi reamintea zilele trecute terapeutul meu.

Ce, credeai cumva că eu cu psihologia mea, n-am nevoie? Te-nșeli. Toți avem nevoie de igienă psihică. Așa cum avem nevoie de igienă fizică. Toate procesele fizice sunt declanșate din același loc în care se metabolizează și cele psihice.  

Tot pe premiza asta pleacă și șamanismul. Fix asta-ți parcurge procesul inițierii. Inițierea nu este un ritual, așa cum e la modă mai recent, ci este un proces al omului cu el însuși.
O muncă cu sine, o metabolizare economică e emoțiilor, un proces al transformării asumate. Transformarea încununează INIȚIEREA.
În psihoterapii se lucrează pe aceleași principii.
Iar cine-și imaginează că la psiholog primește  directive de viață, se-nșeală. Nici psihologul, nici șamanul nu-ți vor zice ce să faci cu viața ta. Pentru că ăștia doi știu pe pielea lor că munca-i internă. Singurul responsabil de generarea și managerierea emoției ești tu însuți. Nimeni altcineva.

Că ai o gândire preponderent rațională, mai degrabă axată pe latura intutitivă, mistică - egal.
Energia psihică se metabolizează la sursă.
Adică tu cu tine.

Foarte multă lume trăiește cu impresia că altcineva este responsabil de emoțiile personale.

”M-a enervat Dorel”
”M-a rănit Gigel”
”Mi-a stricat viața, nenorocita”
”M-a făcut cel ma fericit pământean”

În fapt, nimeni nu are puterea aceasta asupra noastră. Suntem singurii dotați corespunzător pentru a declanșa ori manageria emoții personale. Și de cele mai multe ori nici măcar pe ale noastre nu prea știm să ni le gestionăm. De aceea dăm vina pe alții.

Săptămânile trecute am avut parte de câteva comentarii care punctau influența energetică a gândurilor celor din jurul nostru. Și mi-am promis c-am să scriu despre asta.
Cu atât mai mult cu cât s-au repetat. Cineva îmi spunea că starea sa personală nu are cum să fie echilibrată câtă vreme primește ”atacuri” de la ”vampiri energetci”.
Pe același palier, cineva îmi scria că mă va bate Dumnezeu, că fizic poate nu voi fi agresată de cei pe care i-am supărat cu postarea mea, dar pe plan energetic cu siguranță voi resimți răul ”provocat”.

Prieteni.
Acesta este motivul pentru care nu pierd nicio ocazie de a pamfletiza acest val tâmp de neo-spiritualitate de șanț.
Universul ăsta, atât de complex, are niște reguli extrem de simple. Atât de simple, că par de-a dreptul complicate.

Trebuie să înțelegi fenomenul rezonanței înainte de-a te ambala ca neghiobul.

Iar rezonanța asta zice că ceva rezonează în tine DACĂ ȘI NUMAI DACĂ vibrația ta este similară. Poate că în manifest ești diferit, dar vibrația este similară. Altfel, fenomenul nu se produce.
Pentru că legile procesului sunt astea. 
Fizică pură.

De aceea, atunci când tu te crezi vampirizat, blestemat, lucrat din exterior în sus sau în jos - să știi că nici tangențial nu te-ar atinge, dacă vibrația ta, ar fi superioară.
Vibrația asta - alt concept masacrat spiritualicește.
Vibrația este un fenomen ce constă în ”variația în timp a mărimlior caracteristice unui sistem, însoțită de o transformare a energiei dintr-o formă în alta în mod periodic, aproape periodic (cvasiperiodic), sau pseudoperiodic, reversibil, sau în parte reversibil.”
Tot la transformare am ajuns.
Ne-nvârtim în cerc, așa ca mișcarea de oscilație periodică. Termen din fizică. Dacă tot vrem să facem presupoziții despre procese studiate de această latură a științei. Măcar să ne familiarizăm cu ABC-ul.

Așa că.... Chill Brazil. Așa-mi zicea un prieten bun. Sau poate eu lui, cine mai știe? Important e că se zicea, și c-a rămas în automatismul gândului.

Ce fac eu acum?
Beau un vin roșu, ascult o muzică-n surdină, muzică pe placul sistemului ce sunt, să vibreze-n rezonanță.
Am 4 milimetri-n plus în capul meu sofisticat, și mă simt suficient de puternică să le-ascult povestea.
Nimic din corpul meu nu acționează împotriva mea. Doar gândurlile automate pot face asta. Doar atunci când s-au blocat undeva, pe parcursul unei emoții gestionate deficitar.
Ieri, un septuagenar îmi cânta romanțe-n stația de tramvai. Ca un cadou al propriului subconștient ce-și atrage prin rezonanță propriile oglinzi și soluțiile optime de rezolvare.
Nu e doar pentru privilegiați. Ni se întâmplă tuturor. Revine în sarcina noastră să fim deschiși spre înțelegere.

Să nu cumva să mă compătimești, nici să-ncerci să cauți explicații ”divine” pentru cei 4 milimetri din viața mea. 
Eu sunt o norocoasă. Din toate motivele pe care ți le-am enumerat mai sus, plus cele care se deduc nezise.
Și, dacă ne cunoaștem recent, să știi că eu sunt familiarizată cu acest diagnostic de la începutul acestui an. Cei 4 milimetri rezultă în urma ultimului control, efectuat azi.
Nu scriu pentru a primi, ci pentru a oferi.

Eu acum beau un vin roșu, ascult o muzică-n surdină. Te invit să te bucuri și tu de ea.
Dacă dai click pe linkul de mai sus, o putem asculta împreună.